Board

Notice

[Notice] 2022-2ND SEMESTER DORMITORY APPLICATION AND REGISTRATION PROCEDURE

  • 이려진 REBECCA
  • 2022-07-12
  • 2607

The dormitory application periods will differ from year 2022, please note the application period for each building as follows:

 

 

1. OPERATION PERIOD OF THE DORMITORY FOR THE 2ND SEMESTER OF YEAR 2022:

   27 Aug 2022 (Sat) ~ 30 Dec 2022 (Fri)

*  Early move in and late move out is not advisable, you have to follow the above schedule.

 

 

2. CRITERIA OF APPLICANT:

   1) Enrolled Undergraduate, Graduate, Law School  Students.

 

   2) If you are a graduate student who completed the course works, you can ONLY apply to the dormitory when you submit the below documents.

      - Statement of Supervisor 1 copy (See the attachment)

      - Completion certificate 1 copy

    * Please submit these copies during the registration period for payment (Google link will be updated on the notice board later). 

*you can only stay in the dormitory up to 6 semesters from the completion date of coursework, if there are enough rooms in the dormitory. 

* If there are no enough capacity in the dormitory, your application will not be approved even though you submit all required documents.

 

3. APPLICATION PERIODS:

  1) International dormitory: 16 Jul 2022 (Sat)~ 19 Jul 2022 (Tue)

   2) Hwahong hall 2-person bedroom: 23 Jul 2022 (Sat) ~ 26 Jul 2022 (Tue)

   3) Hwahong hall 4-person bedroom: 30 Jul 2022 (Sat) ~ 2 Aug 2022 (Tue)

   4) Hwahong hall Single room: 16 Jul 2022 (Sat) ~ 2 Aug 2022 (Tue)

 

 

4. ANNOUNCEMENT OF SELECTED INCOMING STUDENT:

   1) International dormitory: 22 Jul 2022 (Fri)

   2) Hwahong hall 2-person bedroom: 29 Jul 2022 (Fri)

   3) Hwahong hall 4-person bedroom: 5 Aug 2022 (Fri)

   4) Availability of single room at Hwahong hall, liaise with the dormitory coordinator.

 

 

5. NOTE PRECAUTIONS DURING THE APPLICATION:

   1) If you are accepted, you are not able to apply for another building in next application period, please do apply for dormitory carefully.

     eg. If you are accepted for the international dormitory, you cannot apply for the Hwahong hall.

 

   2) If you are not accepted, your name will be listed on the waiting list. If your name is listed on the waiting list, you can't apply for the another building. Please request for the removal of your name from the waiting list by sending an email to the dormitory coordinator, if you want to apply for the another building in the next application period.

 

   3) Those who defers the graduation, you can only apply for the dormitory when you take the classes after the registration.

 

   4) Room allocation:

      International dormitory: 2 people will be allocated to 2-person bedroom

      Hwahong hall 4-person bedroom: 4 people will be allocated

      Hwahong hall 2-person bedroom: 2 people will be allocated

  

   5) Student who enters the graduate school after the completion of undergraduate from the Ajou university, please apply for the dormitory with your new Student ID number given for a Graduate student.

 

   6) If you are willing to apply for a single room at Hwahong hall, please contact the dormitory coordinator (Email, Office number mentioned below) within the dormitory application periods.

 

 

6. APPLICATION ROUTE:

  1) For Enrolled Undergraduate, Graduate Students

    Step 1. Access to Ajou portal  https://mportal.ajou.ac.kr/main.do

    Step 2. Click "로그인하세요(Log in)" Top right of the page

    Step 3.Change language into English - it is bottom of the page

    Step 4. Click "(New)Academic Affairs Information (학사서비스)"

    Step 5. Click "Application for Student living"

    Step 6. Click "Dormitory Application" (Left side of the page)

 

  2) New Graduate student, Enrolled Exchange Students, etc.:

Log in at the online housing application system web page: https://edorm.ajou.ac.kr/edorm/index.jsp

After log in to the above website, please select the relevant option in blue box.

 

  

7. DORMITORY FEE FOR 2ND SEMESTER OF YEAR 2022

Type 4 Bedrooms 2 Bedrooms Single room
  Hwahong Hall Hwahong Hall International Dorm

 Hwahong Hall

Fees (KRW) 672,000 991,000 1,295,000

1,680,000

 

 

8. ROOM ALLOCATION REQUEST

For resident who wants to stay in the same room of previous semester, you need to tick the question “I PREFER TO STAY IN THE SAME ROOM STAYING NOW”, when you apply for the dormitory in Ajou portal.

 

- If you have any request regarding room allocation, you can email to rebecca2109@ajou.ac.kr from 6 August to 8 August 2022 ONLY

 

Due to some circumstance, your request may not be accepted. 

(email subject: request for room allocation with your student ID number)

It is not advisable for you to request us to stay alone when you apply for the 2 bedroom or 4 bedroom. If you want to stay alone, consider applying for a single

 

 

9. REGISTRATION PERIODS (PAYMENT): 18 Aug 2022 (Thu) ~ 24  Aug 2022 (Wed)

If you fail to the bill during the registration periods, your application might be cancelled without further notice.

To print out the invoice, go to "Application Status" -> "Print Bill"

 

You can also print out the invoice during the registration period from the Ajou portal.

Route:

    Step 1. Access to Ajou portal https://mportal.ajou.ac.kr/main.do > Login > Change Language

    Step 2. (New) Application Affairs Information (학사서비스)

    Step 3. Application for Student living (학생생활신청)

    Step 4. Dormitory Application (입사신청)

    Step 5. Application Status > Print Bill (고지서 출력)

 

If you are not able to print out the invoice from the Ajou portal, please contact the dormitory coordinator for foreign students at rebecca2109@ajou.ac.kr

 

You can transfer dorm fee from 01:00 am ~ 17:00 pm (Korean time) to the virtual account during the registration periods.

 

 

10. Required documents before move in

   1) Tuberculosis Test

a. Before moving into the dormitory, all residents should submit the result of a Tuberculosis (TB) test.

b. The result sheet must show either normal or abnormal of TB in English or Korean.

c. Without the result sheet, students cannot move in the dormitory. The tuberculosis check result should be updated every year because it is valid for 1 year.

d. If your tuberculosis test has expired, you must email a new TB test result to the dormitory office.

 

   2) PCR, Rapid antigen test result or Self test kit (Your name must be written on the kit)

 a. Rapid antigen test or self test kit must be conducted within 2 days from your move in day.

 

 b. For an overseas entrant, you have to submit a rapid antigen test or PCR test twice. 

(1. within 48 hours from entering the Korea / 2. Within 3 days after entering Korea)

If you are tested positive, you need to find the quarantine place by yourself and the cost is borne by you.

 

 c. Submit via GOOGLE FORM (Submission route of google form will be uploaded in the notice board separately, please see another notice)

 

        3) STATEMENT OF SUPERVISOR, COMPLETION CERTIFICATE for a graduate student who completed the course works

 a. Please submit two copies via GOOGLE FORM

 b. You need to combine the above copies to One PDF file

 

  4) Submission route

All required documents need to be submitted to GOOGLE FORM by due date (27 Aug 2022).

Link of the  “GOOGLE FORM” for submission will be uploaded in the notice board later, please check the upcoming notice.

 

 

11. Contact (Dormitory coordinator for Foreign students) 

   1) Name: Rebecca

   2) E-mail: rebecca2109@ajou.ac.kr

   3) Telephone: +82-31-219-2149

   4) Office Location: Dormitory and Staff dining hall (2F)

   5) Office hour: Mon ~ Fri 09:00 ~ 16:00 (Lunch hour 12:00 ~ 13:00)

       From 15 August office hour will resume to 18:00

 

 

 

OFFICE OF THE STUDENT HOUSING AND RESIDENCE